EXTRA_LOGO_PAARS.png
Zoeken

Dit zijn de belangrijkste horecatrends van 2022



Net zoals in iedere andere branche veranderen ook in de horeca ieder jaar weer de trends rondom eten, drinken, ambiance en uitstraling. Omdat we 2021 zo goed als over hebben moeten slaan, staan de trends te trappelen om het te maken dit jaar. De belangrijkste trends voor de horeca bespreken we daarom in dit artikel: deze mag je dus echt niet missen!


1. Vieux is terug van weggeweest

Vieux is is een imitatie van cognac, ooit ontstaan omdat er een tekort aan cognac was. Inmiddels is vieux weer helemaal terug van weggeweest en is er zelfs een crowdfunding voor gestart.


2. Loungen in de lobby met locals

Zoek je nog een fijne plek om te werken, een kop koffie te drinken met je beste vriend(in), een zakelijke ontmoeting te organiseren of een bottomless brunch op zondag? De lokale hotellobby’s zijn hipper dan ooit!


3. Wilde ijssmaken

IJs was altijd al populair, maar naast het standaard vanille worden de ijssmaken steeds meer bijzonder. Denk dan aan spicy lemongrass of baklava. Er is zelfs kropsla ijs gespot!


4. Vegan is een nieuwe standaard

Plantaardig is allang niet meer voor de geitenwollensokken onder ons. Vegan eten is hip, onwijs lekker én duurzaam: drie dingen die iedere horecazaak tegenwoordig standaard wil uitdragen. Een ruime hoeveelheid aan smaakvolle veganistische opties kan dan ook niet meer missen op de menukaart.


5. Cocktail Paloma uit Mexico

Bye bye Moscow Mule, Paloma is de nieuw favoriet. Deze cocktail doet zijn naam al lang eer aan in Mexico en is inmiddels ook overgewaaid naar Nederland. Het smaakt een beetje bitter, een beetje zoet en een klein zuurtje met iets zoutigs. Uiteraard met tequila. Deze mag niet gemist worden!


6. Take-away blijft

Met de corona crisis in de achterzak heeft take-away een nieuwe plek veroverd binnen de horeca en dat is voorlopig iets wat gaat blijven. Maaltijdboxen voor thuis zijn hipper dan ooit!


7. Sherry is weer hip

“Sherry, wat is dat?” Denk je misschien… Deze ouwe dibbes herrijst weer uit het stof. Het drankje wordt weer hip! Ook het gebruik van sherryazijn is zijn comeback aan het maken.