Beste studenten en andere lezers!
Zelf vind ik de horecasector een onwijs leuke sector waarin je veel kunt leren en waarin je veel voldoening kunt uit kan halen, in het werken met zowel gasten en collega’s! En natuurlijk is het een super
gevoel om je gasten naar huis te laten gaan door jou horeca skilss.
Niettemin, net zoals in elk ander sector, zijn er ook fouten die je kunt vermijden als je verder leest!
1. SLECHTE TIMING
In de horeca is timing alles. Een werknemer die te lang treuzelt met het opnemen van bestellingen, kan ervoor zorgen dat gasten ongeduldig worden. Een keuken die langzaam is kan er weer voor zorgen dat gasten ongeduldig worden en niet meer terugkomen. Timemanagement is dus erg belangrijk in de horeca, tijd moet je goed in de gaten houden om vooruit te plannen.
2. SLECHTE COMMUNICATIE
Het hebben van slechte communicatie is een van de grootste fouten die je kunt maken in de horeca. Het is echt van essentieel belang om helder en duidelijke communicatie te hebben zowel met je collega’s als met je gasten. Dit geldt zowel voor het informeren van gasten over het menu en allergieën als het doorgeven van bestellingen aan de keuken.
3. SLECHTE PLANNING
Op het moment dat je begint met een klus of je opent de zaak moet je goed voorbereid zijn. Zorg ervoor dat je voldoende personeel hebt en dat de leveringen op tijd zijn. Gasten komen terug wanneer je een goede planning hebt!
4. SLECHTE HOUDING
Het niet welkom voelen van gasten en de sfeer verpesten in de zaak kan de oorzaak zijn van een slechte houding. Een slechte houding wordt niet getolereerde in de horeca. Het is erg belangrijk om altijd vriendelijke en behulpzaam te zijn naar zowel gasten als collega’s, ook wanneer er stress is.
5. SLECHTE HYGIËNE
Als jij zelf ergens gaat eten vind je het natuurlijk fijn als het schoon is. Daarom is ‘schoon werken’ erg belangrijk. Gasten willen zich op hun gemak voelen en niet de indruk krijgen dat de hygiëne niet op orde is. Het is dus belangrijk om altijd schoon te werken en ervoor te zorgen dat je gasten altijd aan een schone tafel gaan zitten.
Het vermijden van bovenstaande fouten kan jour ervoor zorgen dat je een echte horeca tijger bent in de horeca.
Het aller allerbelangrijkste is om altijd vriendelijk, gastvrij en professioneel te zijn naar je gasten en collega’s. Houd bovenstaande tips in gedachten en je wordt een echte strijder in de horeca. Ben jij opzoek naar extra handjes? Neem dan een kijkje op onze website.
Comments